Aktuella kurser

Välkommen på kurs hos oss!

Roslagens  Brukshundklubb samarbetar med Studiefrämjandet, ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturarrangemang och föreläsningar. Observera att anmälan till respektive kurs sker via länk till Studiefrämjandets hemsida. Bekräftelse av plats på kursen samt avgift kommer sedan på din mail som du uppger.
För att gå kurs hos oss krävs det ett giltigt medlemskap, mer information om hur du blir medlem finner du HÄR

Observera att kursanmälan är bindande och gäller samtliga kurser och föreläsningar. Hela summan återbetalas vid uppvisande av sjuk eller veterinärintyg. Vi ber dig därför att vara extra noggrann att läsa kursbeskrivning och eventuella krav på dig som deltagare/din hund när du anmäler dig till kurs hos oss.
Vid frågor om kursanmälan och/eller betalning kontakta: marika.larsson@studieframjandet.se
Vid frågor om kursen och dess upplägg kontakta: kurser@roslagensbk.se

Våra aktuella kurser

Välkommen till fortsättningskurs steg 2 i Brukslydnad lägre – elit på Roslagens Brukshundklubb

Vi kommer även denna fortsättningskurs att träna varje hund i kortare pass ensam på plan, övriga tittar, lyssnar, lär och utbyter kunskap och insikter med varandra.

Tillfällen – Varannan tisdag Kl. 17.00 – 20.00

13 augusti
27 augusti
10 september
24 september
8 oktober
22 oktober

För mer info och anmälan: Klicka här!

Välkommen att testa på den roliga och fartfyllda sporten agility! – Roslagens BK

Detta tillfälle får du möjlighet att prova på några av de hinder som förekommer i sporten samt lära dig mer om hur du visar din hund runt banan.

När: 26/8 kl. 18-20

För mer info och anmälan: Klicka här!

Välkommen till Valpkurs för dig med valp upp till 6 månader – Roslagens Brukshundklubb

Vi kommer varva teori och praktiska övningar. Som kurslitteratur kommer vi använda boken Bäst Var-Dag (Brandel& Svendsen) Boken finns att köpa på plats vid första kurstillfället.

Tid: 17.30-19.30
Datum: OBS! Varierande veckodagar
18/7 Torsdag
1/8    Torsdag
11/8 Söndag
18/8 Söndag
20/8 Tisdag
27/8 Tisdag

Privatlektion

Vid intresse för privatträning, skicka ett mail till kurser@roslagensbk.se med info om vad ni önskar för typ av träning så parar vi ihop er med rätt instruktör.

500:-/timme

Onlinekurs – träna för tävling

En onlinekurs på 5 lektioner för dig som vill lära hunden att snabbt växla mellan full gas till lugn och fokus. I onlinekursen finner du enkla och roliga övningar att träna på både hemma och på klubben.
Passar alla hundar, både valpar som vuxna.

Foton Bärbar dator Hundar Djur DatorerAvgift: Onlinekurs utan feedback: 350:-
Avgift: Onlinekurs med individuell feedback från instruktör, på filmer som du skickar in (erbjuds endast vid tillräckligt intresse): 600:-
Vid intresse för onlinekurs: maila rbkagility@gmail.com.